Jakub Ćwiek „Kłamca 2,5. Machinomachia.”

okladka_klamca25_front_1000px

Przed Kłamcą 2,5 powstały cztery książki. Dwa pierwsze tomy to opowiadania trójka i czwórka to powieści. Kłamca 2,5 to zbiór opowiadań, więc dodanie 2,5 umiejscawia go po opowiadaniach a przed powieściami. Niestety nie było mi wcześniej dane przeczytać żadnego tomu, więc też trudno jest mi określić co tomik kłamcy 2,5 wnosi do całego świata stworzonego przez Jakuba Ćwieka. Mogę za to powiedzieć, że po przeczytaniu książki pognałem do biblioteki i przytaszczyłem wszystkie 4 tomy, które w najbliższej przyszłości postaram się opisać.

Kłamca 2,5 mieści się w tematyce fantasy mamy tu bowiem nadprzyrodzone istoty, masę magii i przygody. Podlane jest to wszystko krwistym sosem i humorem, które to składniki sprawiają, że czyta się to z wielką przyjemnością. Jeśli szukacie lekkiej, ale wciągającej i dobrze napisanej książki na letnie dni to myślę, że książka Jakuba Ćwieka może się nadać doskonale.

Książka nie jest zbyt gruba i można ją spokojnie pochłonąć w kilka godzin. A kiedy już skończymy ją czytać możemy przysiąść do Kłamcianki będącej grą karcianą dołączoną do książki. O tym jednak trochę później

Kłamca 2,5 zawiera trzy opowiadania: Handlarz Snów, Swat i tytułową Machinomachię, która jest moim zdaniem najlepszym opowiadaniem z tej książki.

Jakub Ćwiek z tego co mogłem się zorientować z Kłamcy 2,5 stworzył swoje uniwersum wplatając nadprzyrodzone istoty bogów i aniołów oraz ciekawą między nimi zależność. Oto główny bohater nordycki bóg kłamstwa Loki z nieznanych mi powodów pracuje na zlecenie Archaniołów, jako ich tzw. cyngiel. Innymi słowy, jak nadprzyrodzony narobi kipiszu w świecie ludzi, Loki stara się go ukarać a bałagan posprzątać.

Wykreowane postaci przez Jakuba Ćwieka to grupa ciekawych indywiduów, które jednak podejrzewam bliżej poznam w pozostałych tomach. Najzabawniejszym opowiadaniem z tego tomiku był dla mnie Swat, w którym Loki pomaga pewnemu upadłemu aniołowi w zdobyciu wybranki serca. Czy jednak Loki nadaje się na Swata? Oj musicie sami się przekonać;)

Na końcu książki znajduje się instrukcja do wspomnianej przeze mnie gry karcianej umiejscowionej w świecie kłamcy o nazwie Kłamcianka Towarzyska.kłamcianka

W jej zestaw wchodzi talia kart oraz stylowe pudełko, które można postawić na półce obok książek. Na karty składają się dwa ich rodzaje: 1) karty akcji oraz 2) karty postaci. Pierwsze służą do atakowania lub wykorzystywania różnych efektów. Drugie pozwalają na dodatkowe efekty gdy się nie bronimy przed atakiem. Mechanika gry choć na pierwszy rzut oka wydaje się łatwa, to jednak trzeba się do niej przyzwyczaić i po prostu wczuć w grę. Wizualnie karty przedstawiają się bardzo fajnie, grafiki są kolorowe i wyraziste. Wydaje mi się jednak – ja osobiście grałem  z moją połówką – że gra najlepiej się sprawdzi dla 3 lub więcej graczy. W razie problemów z pełnym zrozumieniem gry możecie obejrzeć filmik na youtube gdzie przedstawione jest jak grać w Kłamcianke.

Kłamca 2,5 Machinomachia to ciekawa, pełna humoru i wartkiej akcji książeczka. Jakub Ćwiek stworzył bardzo oryginalny i interesujący świat. Postać Lokiego, zabawne i czasami pełne mięcha dialogi oraz quazi hollywoodzka rozpierducha sprawiają, że przy tej książce nie da się nudzić. Dołączona zaś gra karciana w postaci Kłamcianki sprawia, że Kłamca 2,5. Machinomachia staje się doskonałym źródłem rozrywki i tylko szkoda, że sama książka nie jest dłuższa.  Bawcie się dobrze!:)

Książkę można kupić tutaj: klik

Za możliwość przeczytania książki dziękuje wydawnictwu:

logo_cmyk

okladka_klamca25_front_1000px

Autor: Jakub Ćwiek
Tytuł: Kłamca 2,5. Machinomachia
Wydawnictwo Sine Qua Non
Stron: 188
ISBN 978-83-7924-197-2

3 myśli nt. „Jakub Ćwiek „Kłamca 2,5. Machinomachia.”

Skomentuj

